söndag, oktober 7

Är det för sent ?

Varenda dag peppras vi fulla med krig och misär, 95% av en nyhetssändning handlar ju om sån skit. Men även här hemma i Sverige better sig folk som riktiga idioter. Det skjuts på öppen gata mitt på dagen, och att ha en kniv på sej är ju snart lika vanligt som en mobiltelefon. För slogs man med sina nävar, en mot en. Men nu är det 7 mot en och med rör, kniv och diverse tillhyggen. Och när den ensamme stackarn ligger ned, ja då hoppar man på huvudet och sparkar allt man kan. Folk verkar bära på extremt mycket hat, eller vad handlar det om egentligen ?
Man vågar ju snart inte gå ut, blir som i USA alla bär vapen. I helgen misshandlades en 16 årig kille i Sthlm av 5-6 killar, han fick så mycket slag mot huvudet att han idag dog ! Frågan är om dessa ynglingar egentligen fattar vad de gjort? och förstår de att det kommer följa dem i resten av deras liv. Varje gång de söker jobb så kommer det att stå i deras papper, och stakars deras föräldrar.
Jag tycker denna utveckling är rent ut sagt SKRÄMMANDE, vart fan är vi på väg ?
När min dotter blir 15-16 och vill på fest, hur fan ska jag våga släppa iväg henne då ? För om det inte görs något snart så kommer det bli som Irak utanför dörren.
Vad tycker ni, vad ska man göra åt saken eller är det för sent ?????


Mr: P

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kusinen! Precis vad jag idag gått här och tänkt på.. vart är vi påväg? Och som du säger så förstår man inte hur man ska kunna släppa ut sitt/sina barn när de vill på fest. Det värsta av allt är att det börjar bli så vanligt att sånt händer så man inte reagerar lika kraftfullt längre när man ser dessa otäcka rubriker. Nej det var bättre förr...

Anonym sa...

Framtiden har alltid varit skrämmande.VUXEN är man när man blir skrämmd och påstår att det var bättre förr.

Orädd.

Anonym sa...

Första världskriget och andra. Korea Vietnam visst va de bättre förr.

Anonym sa...

och tack då är jag alltså vuxen.. heter 30-års kris tror jag.. hahaha