måndag, oktober 8

Lägenhet Vs Hus

Jag har alltid bott i lägenhet, eller jag bodde lite i hus med min pappa men mesta dels i lägenhet. Jag är en stadsunge, jag trivs i betongen. Visst det är skönt att komma ut på landet ibland, men i stan känns det bäst. Jag och min lilla familj bor i en 3:a på trängen i Skövde, vi trivs bra. Men då och då så har min sambo "Jag vill bo i hus" perioder, hon sitter på nätet och letar och berättar om alla positiva saker med hus. Det kanske inte är så konstigt för hon har alltid bott i hus. Men visst jag skulle kunna tänka mej att bo i hus, men jag kan inget om sånt är inte det minsta händig. När jag bodde själv hade jag en kompis vid namn Harry, som hjälpte mej att bytta lampor och hänga upp tavlor etc . Och hemma så är det Ellinor som gör alla praktiska saker, vi har lite ombytta roller jag lagar mat och hon skruvar :).
Det som jag tycker är skönt med att hyra lgh är att man bara ringer service när något går sönder, och hyresvärden pröjsar. Går värmepannan sönder i ens hus, ja då ryker alla besparingar direkt.
Men ett stort minus med att bo i lhg är ju att man inte har någon trädgård det saknar jag, det är ju inte så kul att ligga och pressa på balkongen. Men å andra sidan slipper man att klippa gräs och rensa rabatter Man känner sej nästan tvingad att skaffa hus, det verkar som att när man har barn ja då måste man köpa ett hus.
Vad tycker ni, hur bor ni ?


Mr: P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Billigast är väl att bo i bilen.Bäst är nog hotell.

Anonym sa...

Man ska inte ha större trädgård än att kärringa klarar av'ett! =)
/G