måndag, oktober 8

Ingen jävla semester...

På torsdag är det dags att börja jobba igen, så jag tänkte sammanfatta min föräldraledighet.
Det har varit tuffare än jag trodde, det är ju ingen jävla semester som vissa verkar tro. Det blir rätt långa dagar, och man får massa sand i skorna :) Jag beskriver nu en typisk dag.

08:00 Tea vaknar och vill ha välling och ny blöja.
09:00 Välingen är slut, och nu ska det lekas.
09:30 Försöker äta lite frulle själv, samtidigt som jag leker med Tea.
10:00 Bädda sängen och diska. Klä på mej och Tea kläder.
11:30 Lunch.
12:00 Ut i sandlådan.
13:30 Tea somnar i vagnen, jag går en liten sväng.
15:00 Middag.
16:00 Efter disken kanske man går ut en sväng till.
18:00 Jag och tea sitter klistrade framför Bolibompa.
19:00 Kvällsmat, lite mer lek.
21:00 Tea dricker välling och somnar.

Som ni ser det är ingen semester direkt, men det är kul. Sen finns det ju givetvis dagar när man bara är inomhus, men många lekplatser har det blivit,
Mina 3 månader har gått jättefort, önskar det vore 3 till. Jag har lärt känna min dotter bättre och vi har riktigt kul ihop. Men visst ska det bli skönt med färre blöjbyten :) Det har varit coolt att se hur hon utvecklas och växer, man förstår varandra bättre och bättre. Men nu ska hon alltså lämnas på dagis varje dag, jag tycker hela dagis grejen är rätt så grym. barnen är hemma med sina föräldrar hela dagarna i 1-1,5 år, sen helt plötsligt så ska de lämnas till okända människor. Inte konstigt att det blir skrikigt, tänk dej själv, hur kaxig var du första veckan på nya jobbet ? Tea kommer inte få så långa dagar på dagis men vissa barn är ju i 10-12 tim på dagis, då ser dom ju fröknarna mer än sin mamma/pappa det är sjukt. Men det är ju ingen som har råd att vara hemma längre, möjligtviss Filippa Reinfeldt.
Men hela pappaledigheten har varit positiv, alla farsor borde vara hemma med sina barn.

DaddyCool aka Mr: P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att höra du är hemma med ditt barn!! Och NEJ ...semester är nog det minsta man kan kalla det:) Men ta vara på småbarnstiden....man saknar den sedan..
Ha det gott!!
Ann

Anonym sa...

Förr när det va bättre tog man hand om sina barn utan att fundera på varför.

Anonym sa...

nä,orkar snart inte mer, filippa får dra lasset snart. fan jag, fredde behöver softa lite efter jobbet som "boss of sweden". förresten, härligt höra du börjar dra in till statsfinanserna igen,adjö, Reinis