tisdag, augusti 19

Allt som man inte får göra...

Köpte mig en ny digitalkamera i fredags, sitter nu här vid datorn och installerar mjukvara som medföljer. Läser lite i instruktionsboken läser om alla idiotiska saker som man inte ska göra med sin kamera, tex ska man tydligen inte ha den i bakfickan och sätta sig ner och man ska inte ha kameran i bröstfickan för då kan den ramla ur och gå sönder. Man ska heller inte gå omkring och hålla kameran i remmen, för då kan den slå i saker, och gå sönder.
Man ska heller inte få för sig att äta minneskortet, batteriet eller sladdarna som medföljer för dom är tydligen inte ätbara. Jävla tur att dom hade skrivit det för jag hade tänkt äta just batteriet till frukost.

Dom måste verkligen skriva allt som man inte får göra för annars antar jag att dom kan bli stämda, kanske inte i Sverige men i USA stämmer man ju för precis allt. Det räcker ju att få kalla pommes på Mc Donalds en gång stämma dom och få skadestånd, sen kan man leva lyckligt resten av livet. Jag kanske skulle prova på något sådant ist för att spela på hästar, för jag tror fan chansen är större att lyckas med det än att just dom hästarna jag valt har lust att springa fort den dagen.
Så när jag går till Ica för att köpa mjölk låtsas jag bara ramla över några potatisar slår pannan i fruktdisken och bryet lårbenshalsen. Sen är det bara att luta sig tillbaka och inkassera ett fett skadestånd.

Låter det vettigt, inte? Nej jag får nog hoppas på lördagens V75 ist.

Inga kommentarer: