tisdag, augusti 26

Dag 2

Då var vi hemma igen efter dag 2 på det nya dagiset, idag har vi spenderat 1,5 h ute i fullständigt spöregn. Fröknarana och de andra föräldrarna som också skolade in var ju väll förbereda med regnställ och gummistövlar, medans jag var klädd i motsatsen. Jag stod där i jeans, vindjacka (som det regnade igenom på typ 4 minuter) sen hade jag gjort ett jävla misstag genom att ta på mig vita sneakers. FATTA hur det känns för mig som är extremt rädd om mina kicks, jag har gått i sand, vattenpölar, blöt gräs och i geggamojja och det värsta var nog när en (ursäkta språket) skitunge hällde en hink sand på dem.

Så det första jag gjorde när vi kom hem var att ta fram första hjälpen lådan och tvätta och smörja in skorna. Jag tror att dom kommer att klara sig :)
När vi stod ute på gården så tittade de andra föräldrarna på mig som om jag var en idiot, det var ju iof ungefär så jag kände mig. I morgon blir det svarta slitt&släng skor och sen får jag väl försöka leta rätt på någon gammal regnjacka. Men det gick iaf bra för min dotter, så vi hoppas detta kommer bli bra.

(jag läste att min STORA syster blev besviken och ville ha recept, så det blir det då. Men bara ett/ vecka. Veckans Recept ist för Veckans Sopa för den har jag tröttnat på)

Tror inte det syns så bra på bilden, men det var riktigt illa.

Inga kommentarer: