fredag, augusti 29

Pinsamt försök till nytänkande!?


08:05 i morse stegade jag in på konsum mitt mål: Frukost.
Jag tog en korg gick förbi brödet för det köper jag ju självfallet på bageri, jag måste ha mycket grönsaker på mina smörgåsar så jag satte sikte på just grönsaksdisken. När jag stod där och plockade till mig en orange paprika så var det bara något som inte stod rätt till, något som liksom skar sig i mitt synfält. För där mellan paprika och avoccado så låg det creme fraiche, så jävla felplacerat som det bara kan bli. Jag tog mina grönsaker och tänkte inte mer på det, men efter några minuter när jag var vid juicen så började jag grubbla över den där nedrans creme fraichen och kunde inte släppa den. Så jag gick tillbaka och tog ett kort med mobilen, så jag skulle kunna fortsätta min analys hemma.

Jag har ett par teorier ang detta, nr1: Att det är ett pinsamt försök till nytänkande.
nr2: Att mejeri ansvarig har tabbat sig duktigt med sina beställningar, och måste nu till varje pris försöka kränga överskottet som börjar få kort datum. nr3: Dom försöker få oss att göra guacamole (felstavat som fan antagligen) därför har dom så systematiskt valt att placera det bredvid avocadon, som ju är huvud-ingrediensen i just guacamole.

Det här är dom teorier jag har kommit fram till under frukosten och nu känns det bättre, jag kan släppa hela situationen även om jag inte alls tycker om denna mycket udda blandning mellan grönt och mejeriprodukter. Har ni någon annan möjlig förklaring till detta kulinariska mysterie så ser jag gärna att ni delar med er av den.

Inga kommentarer: