torsdag, augusti 28

Superkraft

Sen jag slutade snusa har jag märk att både smak och lukt blivit betydligt bättre, det måste ju ses som en positiv biverkning speciellt när man har matlagning som yrke. Men det finns en baksida också jag har nämligen utvecklat något sorts superluktsinne som bara känner sura lukter, men det är ingen annan som känner lukten. Tycker att disktrasan luktar surt en kvart efter att vi börjat använda den, har även fått för mig att alla mina svarta t-shirtar luktar surt. Då snackar vi om när de är nytvättade och fräscha, ingen annan håller med mig men jag klarar inte av att bära svart längre för det känns som att jag luktar som en handduk som man glömt i gympapåsen i typ 4-5 dagar.

Sen har jag även upptäckt att det luktar hö i vår trapp, det har gjort det de senaste 3-4 veckorna. Jag uppskatar inte alls den lukten utan får nästan lite kräkningar av den där ladugårdslukten. Men var kommer den ifrån? är det någon i huset som har häst kanske, eller har någon hamstrar? fast får att få en hel trapp att stinka så måste man nog ha typ 134 st hamstrar och det verkar ju inte så troligt, fast vem vet det finns så mycket konstigt folk. Kan det vara så att någon har en minigris eller möjligtviss en pony i sin lgh? det låter ju inte heller så troligt men Pippi Långstrump hade ju sin häst inne ibland så varför inte!?

Hur som helst känner jag mig lite som en superhjälte, en superhjälte som har superluktsinne som sin superkraft. Kanske skulle be min sambo sy någon slags dräkt, en latexdräkt med en stor näsa på bröstet. Några förslag på superhjältenamn??

2 kommentarer:

Anonym sa...

nae, Snoken är ju tyvärr redan upptaget

Anonym sa...

vad sägs om mr nosejob, alltid redo för nya mögliga uppdrag, öhöhöhöh?