lördag, augusti 2

Det är ju det jag gör allra bäst ju!

Blogghelvetet har inte funkat på hela långa regniga dagen, go tajming det. Men nu är allt åter bra och jag har som vanligt lite att dela med mig av till er alla.

Mr P har under en 2 månaders period haft ont i ryggen inte så jätte farligt men det har ändå funnits där hela tiden, men senaste 2 veckorna har det bara blivit värre så jag var tvungen att ta tag i det. När det tom smärtar när man nyser så är det fan något som inte står riktigt rätt till, så idag bar det av till kiropraktorn och mycket riktigt så var det en hel del som behövde åtgärdas på min gamla rygg. Jag hade inflammation i 2 av kottorna och så snackade han om någon förskjutning eller så, hur som så gjorde det verkligen pissont när han tryckte och pilla på det. I vanliga fall så brukar jag vara helt återställd i ryggen efter att han har knäckt i mig lite men inte denna gången, nä det var tydligen ingen barnlek utan jag behöver minst 3-4 sessioner till inom 4 veckor (vilket innebär minst 1800 kr, det skulle jag kunna få 2 par riktigt snygga skor för) inte nog med det efter att han lyckats få bort smärtan så väntar ett 4-6 månaders långt rehabiliteringsprogram. Det var tydligen viktigt att jag la ner lite tid och energi på detta, om jag nu inte vill bli sjukpensionär vid 27 års ålder.

Känns ju inte så kul fast det är ju ändå positivt att det går å fixa skiten. Fick hemläxa av kiropraktorn till nästa gång som är på tisdag, gå 2-3 promenader varjedag ala 30 minuter, inte sitta ner mer än max en timme. Promenaderna är ju lugnt men att inte sitta stil.... va fan det är ju det jag gör allra bäst ju!

Inga kommentarer: