onsdag, augusti 6

Besök nr 2

I går var jag då på besök nr 2 hos min nya kiropraktor, ja just det ja min gamla hade flyttat hem till Australien hoppas inte det berode på mig :)
Jag vet inte men jag tror nästan jag föredrar den smärta jag har i ryggen konstant framför den som jag känner när han trycker, pressar, bryter och fullständigt massakrerar mig. Det gör verkligen apont och det är knappt jag mäktar med skiten, men man kan ju inte ligga där och lipa så det är bara att bita ihop.
När jag låg där igår och hade som ondast fick jag plötsligt lust att bara rulla över på mage och slå honom, ge igen på något sätt liksom. Se frågade jag honom om någon hade fått så ont så de hade gjort honom illa, i ren ilska där liksom. Det var det, en gammal tant hade gett honom ett stenhårt slag i låret en gång. Jag frågade nyfiket vad han hade gjort? sånt som händer svarade han bara.
Riktigt bra att veta utifall man skulle få en blackout nån gång och bita honom i benet eller så :)

Första gången jag träffade den nya kiropraktorn så fick jag intrycket av att han var lite snobbig han stod där i skjorta och finbrallor, men igår fick jag ett helt nytt intryck för när han kavlade upp ärmarna på sin babyblå skjorta så var han totalt sönder tatuerad på armarna. Då blev han plötsligt mer avslappnad iaf i mina ögon, medans han säkert inte visar det för en tant i 50 års ålder. Det är lite sjukt det där hur man dömer folk pga av kläder, tatueringar, piercing etc. Själv är jag riktigt duktig på att döma folk efter deras utseende, får oftast en helt annan bild av personen efter några dagar. varför är vi såna, varför dömer vi folk efter utseende, varför kan man inte ge dom en ärlig chans först?
Mmmm..... ska nog fan försöka ändra mig lite där, ge folk en ärlig chans innan jag kallar dem för dumhuvud.

Inga kommentarer: