torsdag, augusti 28

Hur mycket jag än försöker, kan jag bara inte ta dem på allvar!


I helgen är det Matfestival i stan. Hela kyrkparken fylls met tält som säljer pyttesmå portioner på engångstallrik, sen säljer dom öl i plastglas. Jag hatar engångsmaterial för det är helt jävla omöjligt att äta med skiten besticken går av och glassen är så mjuka så hälften rinner över innan man hittat någon stans att sitta. Själv tycker jag att matfestivalen borde göra några års uppehåll då det börjar bli tjatigt, och restaurangerna har slutat att anstränga sig och serverar bara kycklingfile och kebab.

Varje år slår kommunen på stort och bokar enligt dom "stora" artister, i år tex kommer inga mindre än The Poodles. Det är ju... öh... PINSAMT!!

Kolla bara in bilden på dem som var i tidningen idag, dom står där och försöker se hårda ut, försöker se hård rock ut. Men med betoning på försöker för ärligt talat så ser dom för jävla löjliga ut, jag har svårt att ta dem på allvar. För nr 1: dom har långt hår vilket jag själv tycker ser för jävligt ut, iaf när det är utsläppt. Nr 2: dom har några jävla spandexdräkter på sig, jag vet att det ingår i deras scen-show men va fan det ser bara löjligt ut ju. Sen ser ju alla 4 sminkade ut ja inte bara sminkade utan översminkade, som om de skulle medverka i typ Top Model.
Nä jag tar inte de här 4 kostymklädda clownerna på allvar, nej det kvittar hur mycket jag än försöker så kan jag bara inte ta dem på allvar!.
Deras fans består antagligen av samma kids som tyckte att Crazy frog var cool, och har medlemskap på Jamba.
Men men.... nästa år kanske det kommer några vettiga artister.....

1 kommentar:

Anonym sa...

God afton, hur mås det? När börjar vi vårt bloggkollektiv? Vilken e-mail ska jag maila bilden till? Krama Tea från mig

/Martin