söndag, augusti 24

Keep your trimmer clean!

Ni som känner mig vet att jag inget hår har eller jag har ju hår men jag håller det på en 3mm längd, detta görs med hjälp av en sk hårtrimmer. Jag har avverkat typ 10 st under åren för jag har varit en snåliis och köpt billig skit på typ ÖB och Rösta, men i somras köpte jag mig en riktig värsting som jämfört med de billigare har hållt i mer än en månad.
Jag städade ur skåpen lite här om dagen och hittade då flertalet lådor som tillhör just gamla förlagda hårtrimmrar (heter det hårtrimmrar, eller kanske hårtrimmers?) och diverse tillbehör som alltid ingår när man köper en trimmer.



Man får alltid en kam, sax, laddare, liten borste och någon slags liten flaska med olja. Nu kommer vi till saken, VARFÖR i helvete skickar dom med sån skit för det är väl ändå ingen som använder skiten?! Jag vet ju att det är meningen att man ska plocka isär trimmern och smörja och borsta bort småhår, men vem fan pallar att hålla på med sånt då? Dom där tillbehören är bara onödigt krafs som slängs i badrumsskåpet och tar en massa plats, eller är det det?

Om jag hade tagit mig tiden att rengöra trimmern med den lilla gulliga borsten och smörjt med den lilla oljeflaskan så kanske mina tidigare klippare hade fungerat längre!? Börjar känna att jag har varit slösaktig och det är nog därför jag just nu har låtit min ilska gå ut över just borsten och oljan som jag har framför mig. FAN... from nu ska jag sätta mig ner efter varje klippning och rengöra som aldrig förr, jag ska rengöra min trimmer som en jävla galning. Rengör ni era trimmers? om inte, Börja med det!

1 kommentar:

Anonym sa...

näe det kommer du inte börja göra P / B