måndag, augusti 25

Dagens Lunch


Sorry till alla er (EN människa) som hade räknat med mina mycket delikata recept, men saken är den att jag pallar fan inte sitta här vid datorn och skriva recept. Dels pga att jag aldrig använder mig av några mått utan bara går på sk känsla, så visst kunde jag iaf ha skrivit ingredienserna men jag väljer att hoppa det med. Men.... jag kommer att börja lägga upp lite bilder på mat som jag lagat, hoppas det kan ge lite inspiration iaf!?


Nu till dagens mat som för övrigt blev en total dunder hit, mina svärföräldrar och min sambos syster var även med och åt av godheterna idag.
Jag gjorde alltså en fiskgratäng med räkor, vitvin, purjolök och lagerblad. Sen var det kokt mandelpotatis (helt klart den godaste potatis sorten) rå riven morot och sen en tomat och lök-salsa. Sen avslutade jag det hela med pressad citron och masser utav hackad persilja, det är en jävla myt att man måste ha dill till fisk och persilja till kött!!
Efter maten gjorde min sambo äppelpaj, inte helt dumt det heller...

2 kommentarer:

Anonym sa...

aaah men då brorsan, föööör fan, du ska alltså lägga upp lite läskande bilder istället för recept som jag efterfrågat, vadå strö salt i såren, jädrans latmask. Skyll dig själv, då kommer syrran din fortsätta ringa och ställa intelligenta frågor som, hur fan gör man stuvad spenat. Å du kommer svara gör först en stuvning, öh, jaha på vadå...å så säger du det å då undrar jag vad jag ska ha i mer...spenat svarar du, ja du hör ju, lika bra att du lägger ut recept,hehe...om du inte vill bli nerringd. Hälsa tjejerna...kram BIG *med betoning på BIIIIG* sis, har gått upp 22 pannor nu, yack, I look vaijdrisch, som en överviktig säl i kroppen, ungarna tror att jag har fatsuit på jobbet!!=/

Anonym sa...

Ett tillägg: För dem som inte vet, är gravid och ska ha barn om 7 veckor, lät ju lite lurigt att just jag har efterfrågat recept samtidigt som jag har lagt på mig hela 22 kilo, haha...fast å andra sidan, bebis väger kanske 3 kg och resten 4kg...ja ni fattar...hm,å då blir ju summan av kardemumman, öh,gulp, 15kilos frossande...hehe..nattinatt/ PettersSTORsyrra