fredag, augusti 1

Samtal mellan Lars & Margaretha på coop

Vid 19:30 i dag tog jag min bike och hojjade till coop för att köpa några småsaker, kön till kassan ringlade sig långt bak bland böckerna och dvd:er. Där i kön stod dom ett helt främmande medelålders par som konverserade högt, jag stod med mina stora öron ut fällda och bara sög in informationen för sådana diskussioner blir det när man vart gifta i 34 år. Namnen är påhittade för jag vill ju inte trampa någon på tårna, mannen fick namnet Lars medans Kvinnan fick det mycket vackra namnet Margaretha.

M- Lars! har du sett den här boken? Lars! LARS!!
L- VA!
M- Jag sa har du sett den här boken?
L- Margaretha vad pratar du om?
M- Jag undra om du sett den här boken
L- Men FÖR FAN Margaretha man ser inte på böcker man läser dom
M- Ja ja ja... har du läst den här boken?
L- Du vet inte vad du pratar om kvinna

Vilka sköna typer asså, stod där i kön och bara skrek på varandra men inte på ett drygt sätt nä det var fan kärlek i luften. Fan vad jag gillar att handla ibland, det är den lilla spänning jag får i vardagen.

Inga kommentarer: