onsdag, augusti 13

Samtal med kiropraktorn

K- Hur är det idag, känns ryggen bättre?
P- Nej, det är sämre igen. det gör skitont
K- Inte bra, strålar det fortfarande ner mot benen?
P- Ja det gör det, men nu gör det inte bara ont när jag böjer mig utan nu smärtat det konstant
K- Ok, men du har inte problem med inkontinens?
P- (tyst)
K- Ja alltså har du problem att hålla tätt?
P- Vad är det du säger? vad fan menar du?
K- Hehehehhe... ja men man kan få det om nerverna ligger i kläm
P- Aha.... hehehhe. Nä jag har inte pissat på mig, inte än iaf.
K-Hhahhahaha.... det är positivt

Samtalet slutade med att min kiropraktor i stort sett förbjöd mig att jobba just nu, för han säger att jag bara gör det hela värre och det min rygg var i sämre skick än han först trodde. Så nu ska jag vara hemma en vecka och äta alvedon och Ipren, gå minst 3x30 promenader/dag och göra stretchövningar.
Jag kunde alltså jobba 2 dagar innan ryggen brakade ihop, shit jag börjar bli lite nojjig över att det inte ska bli bra igen. Just nu kan jag varken stå, sitta eller ligga för allt känns bara så jävla obekvämt. Fan blir värsta deppig ju.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alvedon och ipren i all ära men om du har ont så gå till apoteket och köp voltaren, de receptfria. Mitt knä spökade, fick alvedon ordinerat men det hjälpte inte ett skit. Fick tipset att testa voltaren och det blev bättre nästan direkt. Tog 6st/dag i en vecka. Testa får du se.

// T-pig

Anonym sa...

Håller med T-pig, men.... när det gäller ryggen så blir det lätt inflamationer etc och då är det bättre att just blanda Alvedon och ipren. Så följ du de anvisningar du fick..
Hoppas du blir bättre.. John

Anonym sa...

Men John, är det inte inflammation vi ska ha bort här? Och vad jag vet så är det just det Voltaren fixar, att ta bort inflammation. Men jag kan ju vara helt ute och cykla.. http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=18189

//T-Pig

Anonym sa...

voltaren är mot inflammation ju...hoppas ryggen blir bättre!