tisdag, augusti 19

Nordens bästa drejare....

Jag sitter och läser dagens SLA och när jag kommer till kultur/nöje sidorna så fastnar jag för en stund, för där kan jag läsa att nordens bästa drejare utsågs i helgen. Tydligen var det en kvinna här ifrån som knep tredje platsen, innan jag börjar att kritisera detta fenomen vill jag bara gratulera dig till bronsmedaljen.

Vart fan är världen på väg, europamästerskap i att dreja? Hur har jag kunnat missa det, varför har det inte vissats highlights på Eurosport eller åtminstone på Tv4 sport? Det kan ju iof bero på att de olympiska spelen i Peking har tagit lite större plats i programmtablån, eller jag vet inte.
Nä men skämt o sido så tycker jag fan att det är rätt att såna här lite udda yrken/hobby får lite mästerskap och tävlingar, för det är alldeles för mycket fotboll, hockey och andra "vanliga" sporter på tv. Mer sånt här vill vi ha. Varför inte SM i containerfynd, utanför mitt köksfönster står det 2 st containers som studenterna slänger sitt skräp i, och jag kan avslöja för er att folk vallfärdar från hela stan för att koma och rota i den. Det sker mesta dels på kvällstid efter mörkrets inbrott. Jag tar på mig att anordna SM i containerfynd 2009, vilket jävla jippo det kommer bli, liveband, sockervadd och så kanske Izor (gladiatorn som kommer härifrån) kan vara prisutdelare. Vad tror ni om det, en heldag för hela familjen.


Inga kommentarer: